خط تولید خودرو شاهین

در بخش تولید خودرو شاهین، سایپا در ۶ماه نخست امسال ۲۵هزار و ۲۶۶ دستگاه تولید کرده و ۲۴هزار و ۱۱۱ دستگاه از آن را به فروش رسانده؛ این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته ۲۴هزار و ۶۳ دستگاه تولید و ۲۲هزار و ۸۲۷ دستگاه فروخته شده بود.

گزارش عملکرد گروه خودروسازی سایپا در نیمه نخست امسال که در سامانه کدال منتشر شده است، نشان می‌دهد این شرکت در ۶ماه ابتدایی سال ۱۰۰هزار و ۳۵۸ دستگاه خودرو از خانواده X200 (شامل تیبا، کوییک و ساینا) تولید کرده و ۹۷هزار و ۷۱۰ دستگاه را به فروش رسانده است. در حالی که در مدت مشابه سال گذشته، ۱۲۱هزار و ۲۴۴دستگاه از این گروه تولید و ۱۲۰هزار و ۴۸۴دستگاه به فروش رفته بود. بنابراین، تولید این گروه حدود ۲۱هزار دستگاه کمتر شده و هم‌چنین ۲ هزار و ۶۴۸دستگاه از این خانواده هنوز در پارکینگ‌های سایپا باقی مانده است.

در بخش تولید خودرو شاهین، سایپا در ۶ماه نخست امسال ۲۵هزار و ۲۶۶ دستگاه تولید کرده و ۲۴هزار و ۱۱۱ دستگاه از آن را به فروش رسانده؛ این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته ۲۴هزار و ۶۳ دستگاه تولید و ۲۲هزار و ۸۲۷ دستگاه فروخته شده بود. بنابراین، تولید شاهین در سال جاری افزایش یافته است.در حوزه تولید وانت۱۵۱ نیز، سایپا در این بازه زمانی ۳۴ هزار و ۳۳۷ دستگاه تولید و ۲۴هزار و ۳۲۶ دستگاه به فروش رسانده است.

این رقم در سال گذشته ۲۶ هزار و ۱۲۷ دستگاه تولید و ۲۶ هزار و ۶۴۳ دستگاه فروش بوده که نشان می‌دهد فروش این محصول کاهش یافته است. در سایر محصولات سایپا نیز، ۱۰هزار و ۴۵۶ دستگاه تولید شده اما فقط ۴هزار و ۴۷۵ دستگاه به فروش رسیده، این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته، تنها ۲۶۵ دستگاه تولید و ۲۲۱ دستگاه فروخته شده بود.

بر این اساس سایپا در ۶ماه ابتدایی امسال (بدون احتساب وانت۱۵۱) موفق به تولید ۱۳۶هزار و ۸۰ دستگاه انواع خودرو سواری شده و در مقابل ۱۲۶هزار و ۲۷۸ دستگاه فروخته است. در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که ۱۴۵هزار و ۵۷۲ دستگاه تولید و ۱۴۳هزار و ۵۳۲ دستگاه فروخته بود، تولید سایپا کاهش ۷درصدی داشته است که عمدتا به دلیل کاهش تولید خانواده X200 بوده است.

افت تولید در پارس‌خودرو

گروه خودروسازی پارس‌خودرو، به عنوان زیرمجموعه سایپا نیز در نیمه‌نخست امسال ۳۲هزار و ۵۷۴ دستگاه از گروه Q200 تولید کرده و ۳۱هزار و ۷۱۷ دستگاه را به فروش رسانده است.

در مدت مشابه سال گذشته، ۳۶هزار و ۴۳۷ دستگاه تولید و ۳۴هزار و ۴ دستگاه فروخته شده بود، که نشان‌دهنده کاهش تولید این گروه است. علاوه‌بر این، پارس‌خودرو در ۶ماه ابتدایی امسال ۴هزار و ۸۴۹ دستگاه خودرو جدید سهند تولید و ۳هزار و ۱۱۶ دستگاه از آن را فروخته، این در حالی است که در نیمه نخست سال گذشته فقط ۲۰ دستگاه از این خودرو تولید شده بود.

تولید کوییک معمولی دنده‌ای هم که به‌نظر می‌رسید متوقف شده باشد، دوباره از سر گرفته شده و در ۶ ماه نخست امسال یک‌هزار و ۲۳۴ دستگاه تولید و به فروش رسیده است. در مقایسه با سال گذشته که ۲۰هزار و ۶۹۸ دستگاه از این خودرو تولید و فروخته شده بود، تولید این خودرو به شدت کاهش یافته است.پارس خودرو همچنین در این مدت موفق به تولید ۹هزار و ۷۳۲ دستگاه ساینا S شده که تمام آن‌ها نیز به فروش رسیده است.

به‌طور کلی، پارس خودرو در ۶ ماه ابتدایی امسال ۴۸هزار و ۳۸۹ دستگاه خودرو تولید و ۴۵هزار و ۷۹۹ دستگاه فروخته، این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته ۵۷هزار و ۱۵۵ دستگاه تولید و ۶۴هزار و ۴۳۳ دستگاه به فروش رسیده بود. بنابراین، تولید پارس خودرو با کاهش ۱۶درصدی مواجه شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =